top of page
  • תמונת הסופר/תרעות פרנקל

ט"ו בשבט או איך מכניסים קצת ירוק הביתה


פתחתי את היומן כדי לתכנן את השבוע הקרוב וגיליתי שהשבוע ט"ו בשבט.

פריחת השקדיה מנייר. צילום:רעות פרנקל

ט"ו בשבט הוא מין חג-לא חג כזה. יום שאם אתה לא בגן או בתנועת נוער, הוא חולף לידך כמו סתם יום של חול בלי ששמת לב.

וזה קצת עצוב בעיני, כי ט"ו בשבט מרגיש לי כמו הזדמנות נהדרת לעצור רגע ולצאת לטבע. לנשום את הירוק, את השקדיות המלבינות ואת האויר הנקי מהגשם. להיזכר רגע בילדה שהייתי, שאהבה להסתובב בגינה לקטוף פרחים ולאסוף חלזונות…

ואולי בכלל אני אוהבת את ט"ו בשבט כי עד לפני שנים ספורות הוא היה ערב שבו מתכנסת כל המשפחה אצל סבא וסבתא. סבא היה קונה המון (המון!) פירות בשוק וסבתא היתה מסדרת לכל אחד צלחת מלאה מלאה בפירות ובעצם אני מתגעגעת לילדה שהייתי ולסבא וסבתא שלי שכבר לא פה.

בכל אופן, אני מנצלת את היום הירוק הזה כדי לדבר על טרנד שנמצא כאן כבר כמה שנים ואולי במסגרת החזרה של עולם העיצוב לחומרים טבעיים ולעבודת יד הוא גם כאן כדי להשאר- צמחי הבית.

זה לא חדש שלצמחים בבית יש השפעה מרעננת ומרגיעה. הם עוזרים לנו להפוך חללים לחמימים יותר ומזמינים יותר (וכמובן גם מייצרים לנו חמצן). בשנים האחרונות הצמחים הפכו לפריט חובה בהלבשת הבית והשילוב שלהם בחלל מכניס אליו אופי ולא מעט יופי.

 

אז איך עושים את זה נכון?

הכי פשוט כמובן- קונים עציצים. גם אם אין לכם גינה, יש לא מעט סוגי עציצים שיכולים להסתפק באור שמש שנכנס מהחלון או סתם עמידים יותר ומתאימים לתוך הבית.

עציץ גדול לצד הספה או בכניסה לבית, עציץ קטן שתלוי מהתקרה, נענע או בזיליקום על אדן החלון במטבח או אפילו כמה סוקולנטים קטנים במרכז השולחן. הכל הולך.

הם מתאימים לכל חדר ומשפיעים על האוירה בלי להתאמץ.

עציצים בחדר השינה.איקאה ובסלון. איקאה

וכמובן עשבי תיבול על אדן החלון במטבח. איקאה

אפילו באמבטיה. עיצוב וצילום: רעות פרנקל

אין לכם כח לקפוץ למשתלה, לקנות, לטפח ולהשקות?

אפשר להכניס את הירוק הביתה גם בדרכים אחרות..

בכל אופן, שיהיה ט"ו בשבט שמח!

אז איך אתם מכניסים את הירוק הביתה? ספרו לי!


80 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page