top of page
  • תמונת הסופר/תרעות פרנקל

קצת סדר שיהיה פה!


מסתבר שבאמצע ינואר מציינים בעולם את יום ארגון הבית. אמנם מעולם לא שמעתי על כך עד השנה אבל ככה עופרי אמרה אז אני מאמינה לה... ולכבוד המאורע המרגש החלטתי להרים את הכפפה ולפרסם את הטיפים שלי לשמירה על בית מסודר.

למה בכלל לשמור על סדר? כי לסביבה הפיזית שלנו יש השפעה על הנפש. חלל מסודר (ונקי..) הוא חלל שנעים יותר להיות בו, שמרגיע אותנו ועוזר לנו לארגן גם את הראש והמחשבות. וחוץ מזה, בעולם שבו זמן שווה כסף, חלל מסודר (ולא משנה אם זה הבית, שולחן העבודה או הרכב) הופך את החיים שלנו לקלים יותר ויעילים יותר וחוסך לנו זמן התארגנות.

מזווה שתוכנן מחדש כך שיש בו מקום לכל מה שצריך. עיצוב וצילום:אני.

אז איך עושים את זה? איך מצליחים לשמור על סדר בבית?

אז ככה, העולם היום באופן כללי הולך לכיוון של בתים קטנים יותר. התא המשפחתי קטן יותר, הצרכים המשתנים ויוקר המחיה גורמים לכך שיש יותר ויותר דרישה לחללי מגורים קטנים ופונקציונליים.

ומצד שני הגלובליזציה והעליה ברמת החיים גורמות לכך שבלחיצת כפתור ניתן להזמין כל דבר מכל מקום ולכן אנחנו קונים יותר וצורכים יותר (וגם זורקים יותר. אפשר לקרוא על זה עוד כאן)

שתי המגמות האלו מובילות לכך שיש לנו הרבה יותר חפצים מבעבר והרבה פחות מקום לאחסן אותם, או במילים אחרות: ב-ל-א-ג-ן.

בלאגן..

אני חושבת שהפתרון מתחיל בראש.

קראתי לא מזמן את הספר 'סוד הקסם היפני' של מארי קונדו, הדרך שלה מעט מוגזמת לדעתי אבל העיקרון נכון- אנחנו מציפים את עצמנו בחפצים מיותרים שלא הופכים אותנו למאושרים יותר אלא רק מייצרים לנו בלאגן ועומס בעיניים ובנפש.

לכן השלב הראשון בדרך לאחסון נכון (יצא לי חרוז..) הוא להבין בראש שאנחנו צריכים הרבה הרבה פחות ממה שיש לנו. אחרי שהפנמנו את זה אפשר לעבור לשלב הבא- להתחיל למיין.

המכנסיים ההם שתכף שוב יעלו עלי, המשחק הזה שאני רק צריכה כמה דקות כדי לתקן, זה הזמן לשחרר מהם.. להגיד תודה רבה ושלום.

*חשוב לציין: לא בטוח שצריך לזרוק הכל. מתוך כל היצירות שהילד הביא מהגן אפשר לבחור כמה ולתלות לו מעל המיטה, או אם יש חפץ שיש לו ערך סנטימנטלי רב זה בסדר להשאיר אותו, אבל הקו המנחה צריך להיות: מה ששימושי נשאר ומה שפחות שימושי הולך אלא אם כן יש סיבה טובה להשאיר אותו..

כשסיימנו את השלב הזה החלק הקשה מאחורינו.

ועכשו אפשר לנשום עמוק ולדבר על פתרונות אחסון.


מתלים של אלישבע מנקין

כניסה לבית עם מקום לכל דבר. איקאה

מתלים יפהפים של אלישבע מנקין שישמחו כל כניסה. התמונה מהאתר שלה

נסו לדמיין את ההתנהלות השגרתית שלכם בבית ולזהות איפה יש חפצים שאין להם מקום-

לדוגמא: כשאתם נכנסים הביתה- יש איפה להניח את המפתחות/התיק/הנעליים או שהם מונחים אחר כבוד על השולחן או על הספה?, בסוף היום יש מקום להניח בגדים להתאוורר או שהם יעברו מהמיטה אל הרצפה ומשם לסל הכביסה?

אחרי שזיהינו את הסיטואציות הבעייתיות צריך למצוא לכל אחת את הפתרון המתאים- ארון כניסה שיכיל תיקים-נעליים-בלאגן, מתלה לבגדים שיהיה במקום הנכון בזמן הנכון, קופסאות אחסון לצעצועים, סידור הארונות בצורה נוחה כך שהדברים השימושיים יותר יהיו נגישים, שימוש בקופסאות שקופות שיקל עלינו לאתר במהירות את מה שאנחנו מחפשים. וכו'..

אחסון בקופסאות שקופות מקל על ההתמצאות

רוצים עוד רעיונות?

רעיונות לארגון חדר הילדים אפשר למצוא במגזין הנהדר 9INSTYLE- פה ופה

טיפים לארגון מבואת הכניסה לבית אפשר למצוא אצל קרן המוכשרת

רעיונות (בשפע) לארגון חדר העבודה אפשר למצוא אצל עמנואלה הלוא היא מיס מנדלה

יש לכם טיפים מנצחים לשמירה על בית מסודר? שתפו אותי בתגובות!


176 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page