top of page
  • תמונת הסופר/תרעות פרנקל

קעריות חימר - הדרכה


 

הכל התחיל כשהתחלתי לחשוב על שבועות. איך יראה השולחן, איך נקשט את הבית, איזה פרחים לקנות.

היה לי בראש שזה יהיה לבן (כמובן... בכל זאת שבועות.) אולי עם קצת זהב, אולי עם קצת ורוד עתיק וירוק.

התחלתי לשוטט כדי לקבל רעיונות.

ואז נתקלתי ברעיון הנהדר הזה בבלוג של שירה גנני (אבניירו. מכירים??) והתלהבתי ממש.

אבל.. בשביל להשיג את הדוגמא היפה הזו צריך חותמות. ודיו מיוחד.

מאיפה אני אשיג עכשו חותמות ודיו?? עד שאזמין באמאזון כבר יגיע החג ובחנות הקרובה לא היו חותמות. אז אלתרתי קצת ויצא מוצלח!

*בפועל נראה לי שלהשתמש בקעריות האלו לאוכל זה פחות מוצלח אבל זה היה הרעיון המקורי...

רוצים גם?

יאללה.

מה צריך?

דאס (חימר לבן)

מערוך

קערית זכוכית או פלסטיק בגודל שרוצים (צריך אחת עם דפנות נמוכות)

משהו שיוכל לשמש להטבעה על הדאס (אני השתמשתי באגרטל קטן של איקאה שיש לו דוגמא יפה על השוליים, בפרח פלסטיק מהצעצועים של הילדים, במזלג חד פעמי ומחזיק פלסטיק לנרות יומולדת על עוגה....) כמובן שאם יש לכם בבית חותמות זה הזמן להשתמש בהן....

*הדאס רגיש מאוד ומרגע שמוציאים אותו מהחבילה הוא מתחיל להתיייבש ולהתקשות אז צריך לעבוד איתו בזריזות..

מוציאים מהחבילה חתיכה בגודל המתאים, מרדדים לצורה קצת יותר גדולה מהקוטר של הקערית בעובי של כ 2-3 מ"מ.

מחתימים את החימר בצורות שרוצים. כאן המקום ליצירתיות שלכם. נקודות קטנות עם קיסם, פסים עם השיניים של המזלג, מה שבא...

*אם רוצים דוגמא בצבע, טובלים את החותמת (או התחליף שלה..) במעט דיו או צבע לפני שמחתימים. אני מצאתי ש(בהתחשב בעובדה שהחותמות שלי היו מאולתרות) נוח יותר לצבוע בסוף עם מכחול דק.

*שימו לב, את ההחתמה צריך לבצע עם מעט לחץ כדי שהדוגמא תעבור לדאס אבל בזהירות שהוא לא יחתך או ידבק לשולחן..

מניחים את הקערית הפוכה על הדאס וחותכים סביבה ואז מקלפים את הדאס בעדינות מהשולחן ומניחים אותו במרכז הקערית.

בלחיצות קטנות ועדינות מצמידים את הקצוות שלו לדפנות הקערית ומניחים ליבוש של כמה שעות.

מחלצים בעדינות בעזרת סכין את הדס מהקערית ומניחים הפוך שיתייבש גם מהצד החיצוני.

לאחר מכן ניתן לשייף את הקצוות ולצפות בלכה.


72 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page